Tunnbröd

Idag har jag varit hos farmor och bakat tunnbröd, ett måste inför julen - annars kan det nästan inte kallas jul! De är så supergoda. Jag fick med massor hem, så nu äter vi endast tunnbröd (nästan) i en vecka, för sen är de slut ;) Det som är roligt är att receptet har gått i arv. Pappas farmor bakade tunnbröd varje jul men vägrade att ge ut receptet, tills hon låg på dödsbädden. Då fick min farmor nästan tvinga ut henne receptet och kunde själv baka det en jul. Pappas farmor kom på besök på julafton och var jättesjuk och kunde inte äta någonting, förutom en liten bit av tunnbrödet, hon nickade och farmor fick godkänt! Jag älskar tradititoner! Nu är min farmor inte lika envis och har lärt mig hur jag gör :D 

Nu ska jag till Emma som har fyllt år, mysigt!

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0