Bilkörandet

Detta är en historia i sig... Det finns väl mer bilar i detta land än människor skulle jag tro. Men ingen kan köra bil... Som Malin och min värdmamma sa när jag kom: Ingen kan köra bil, men alla vet om det! Det innebär också att alla är beredda med bromsen hela tiden!

Kan säga att det är många som tutar på mig för att jag kör för "långsamt", många som kör om mig och många tvära inbromsningar (av mig) för att inte krocka med folk som svänger in i min fil, svänger över min väg när jag kör osv. Ja, att köra bil i detta land är ett äventyr, men jag har blivit så mycket säkrare trots allt :) Min familj kommer se en helt annan Ida bakom ratten när jag kommer hem - på ett positivt sätt :D

I Sverige har jag tyckt att vissa kör som galningar, men det är ingenting mot här ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0