Orkanen Irene

Då har jag förhoppningsvis upplevt första och sista orkanen i mitt liv. Det blev inte så farligt, den har ändrat riktning och "ögat" kommer inte komma hit. Det har regnat hela natten och blåst lite - inget mer. Vi har alltså haft tur, för orkanen har ju faktiskt dödat människor, fällt träd och fått hus och vägar översvämade.

Lördagen skuggades av orkanen - ärligt talat världens sämsta födelsedag typ. Kommer ihåg när jag var liten och både mamma och Elin var sjuka, så jag kunde inte ha kalas - ungefär i den kategorin skulle jag sätta denna födelsedag också ;) Haha! Fick iallafall tårta (i fredagskväll) och en Capon Spring-tröja av min värdfamilj. Fick också brev av Elin och mormor/morfar så det kom många tårar på morgonkvisten. Men mellan tårarna kom skratt över min knäppa syster. Love her <3



Jag ville sätta mig i bilen på morgonen och åka hem för att slippa både regn och vind. Mina värdföräldrar var helt lugna och gick på promenad och yoga. Jag, mer och mer frustrerad blev argare och argare för varje minut som gick. Malin fick höra mig gnälla om man säger så :) Jag fick skypa med mamma, pappa, Elin, mormor, morfar, Peter och Anna vilket var roligt iallafall! Lyssna på Blåvitt som faktiskt inte förlorade innan det var dags för lunch. Tror S och R såg på mig att jag tyckte de kunde bestämma sig vilket gjorde att vi 15.00 beslutade oss för att åka hem. Bättre med regn än regn och vind tänkte vi! Satte oss i bilen drygt 16.00 och efter stopp för bensin, kaffe och mat var vi hemma 22.00. Utan några som helst problem faktiskt :)

Tog en dusch när jag kom hem (ifall strömmen skulle ha gått nu imorse) och packade en överlevnadsväska ifall det skulle behövas. Ljudboken sattes på på hög volym för att stänga ute regnet och sedan somnade jag gott efter att varit på helspänn hela dagen. Det var min födelsedag det!


Kommentarer
Postat av: Knäppa syster!!<3

Ja vet att jag ör knäpp, men det är den jag är och det är ju därför du älskar mig:D MOHAHA!!! :D:D:D<3<3

2011-08-28 @ 20:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0