Utomhusteater

Ja, igår åkte jag iväg med mina underbart gulliga grannar (+ lite syskonbarn och syster) till Pleasant Valley Park för att titta på teater.


Vi åkte dit vid halv sju och åt lite picknik :) Mina svenska "Ballerina" var mycket uppskattade, både av mig och av de små barnen ;) Det slog mig att jag satt i USA och åt svenska kakor som produceras cirka 15 minuter från där jag bor... Livet är härligt ibland! Smakade på något som jag inte visste fanns.. Popcornchips! Det har vi väl inte hemma?? Det var faktiskt gott och kändes på något sätt inte lika onyttigt som chips...


Och föresten, är verkligen jordnöttssmör nyttigt? :P Amerikanare säger att det är mycket kalorier, men det är mycket näring, dock kan jag tyvärr inte lita på det - någon som vet? Jaja, teatern börjar i skymningen vilket igår var klockan åtta. Denna gång var det Shakespeare´s "Midsummer night's dream" :)




Hade lite svårt att hänga med, men med hjälp av grannen så gick det alldeles utmärkt! Har svårt för "vanlig" engelska ibland - då är det inte konstigt att "gammal" engelska är svårt ;) Idag blir det "födelsedagskalas" för Angelica som fyllde tjugo i onsdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0