Julafton på andra sidan vattnet

Dagen blev precis så bra den kunnat bli utan släkten vid min sida :) Fick ju som sagt fira jul med min grannes släkt och de var verkligen välkommnande och riktigt intresserade av mig och Sverige. Blev mycket diskussioner om skillnader och politiken i USA :)

När jag kom dit vid tre blev det lite snack från både USA och Argentina (K:s mamma och pappa kommer därifrån) innan vi satte oss ner för mat. Var inget speciellt men räckte alldeles utmärkt ;) Rådjursköttbullar, pasta, kalkon, bröd och sallad.




Sen åkte alla till kyrkan medans jag + grannarna stannade kvar för att göra cake pops (kaka på pinne) och dekorera gingermen.



När de kom tillbaka från kyrkan åt vi efterrätt innan alla dök in under granen och öppnade sina julklappar. Lite skilland från hemma när vi snällt sitter och tittar på varandra när vi öppnar ;)



Efter att all spänning lagt sig pratade vi en massa och sjung massor med julsånger. Åkte därifrån vid tio på kvällen, men orden "Tack för att du fira jul med oss." :) Denna julen fick mig verkligen att inse att det inte är julklapparna som räknas, utan att man är med människor som man tycker om och bryr sig om dig. Hade helst av allt varit hemma, men nu när jag är ute på äventyr så kunde jag inte fått det bättre. Nästa år kommer jag tillbaka med full kraft och kommer då att mysa i ett svenskt hem med släktingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0