Tänk vilka snälla grannar man kan ha.

Har verkligen utvecklat ett nära band med mina grannar. K som är lika gammal som mamma och C som är fem hela år. Låter som det inte finns någon pappa med i bilden - men det gör faktiskt, bara att han jobbar natt. Så det enda jag ser av honom är när han går upp vid sex och mumlar hej ;) C är alltid glad och hur söt som helst så att jag bara dör och K har blivit något av en extramamma, eller som jag kallar henne - min USA-mamma :) Det är hon som frågar hur jag mår, undrar hur mitt liv hemma ser ut och ser mig - som en person. Och jag tror jag är bra för henne också - hon kan prata av sig på mig om allt möjligt! :) I torsdags ville jag inte vara hemma, och då gick jag över till dem. Kom dit, lekte starwarslego och fick middag utan att ens be om det! Sen hjälpte jag till med julpyntet. Kändes som att jag var hemma - och i just sådana stunder skulle jag kunna stanna här på andra sidan vattnet hur länge som helst... Men det går ju inte för sig! ;)

De har också adventsljusstake :D Trodde det var en svensk grej, men tydligen inte! Men på ett litet annat sätt. De tänder den varje dag och ber adventsbön. Mysigt!


Julgranen var redan uppe :)



Det jag hjälpte till med var det vuxna Betlehem. Hann inte klart innan en liten tjej behövde hoppa i säng!


Blir nog fint när det är klart :) Råkade nämna för Karina att jag inte sett en enda Starwars-film så hon frågade om jag ville titta på en när C hade lagt sig. Så vi satte oss i varsin soffa, drack te och smaskade popcorn tills jag var tvungen att gå hem vid tio i elva. Har man curfew så har man ;) Då fick jag verkligen en sådan härlig känsla i kroppen. För så skulle jag och mamma kunnat göra. Hon skulle sitta och pilla med något (precis som Karina gjorde) och så skulle vi smaskat på något! Man tager vad man haver ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0