Meldofestivalen - Deltävling 3

Jag tycker det var den bästa omgången denna gång, men mina arbetskompisar tyckte inte det... :) Tur att vi alla tycker olika!


Bidrag 1: Lucky you med Linda Sundblad
En mysig låt med gulligt budskap. Ingen vinnarlåt, men en låt man kommer att lyssna på. UTE!

Bidrag 2: Tid att andas med Simon Forsberg
Det går inte att göra bra ballad på svenska! Hade han sjungit på engelska hade det kanske inte varit något problem, för han var bra på att sjunga. UTE!

Bidrag 3: Enemy med Sara Lumholdt
Gud vilken dålig låt! Man hörde inte vad hon sjung, hon sjung inte bra, låten var helt enkelt inte bra. Efter en stund kom jag på vad det var, hon kan inte sjunga så lågt. Det lät bättre när hon sjung ljusare toner, så det kanske var det som gjorde det... UTE!

Bidrag 4: The King med The Playtones
Vilken underbart härlig låt! De var ju hur sköna som helst, och det gjorde ju inte något att låten var bra heller :) TILL FINAL!


Bidrag 5: I Thought It Was Forever med Shirley's Angels
Bra låt och snygg koreografi. Det är väl det som går att säga om denna låt, Shirley var bäst i gruppen! TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 6: No one else could med Sebastian
En låt som föll platt jämför med de andra. Föresten passar han mycket bättre i hår på huvudet än rakat.. UTE!

Bidrag 7: Spring för livet med Sara Varga
Blev chokad när jag hörde låten. Trodde att hon skulle sjunga värsta låten (förutfattad mening kallas detta) och så sjöng hon en så himla bra låt! Den var mysig och bra och toppen och jag vet inte vad :) TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 8: Popular med Eric Saade
Oj, gick han till final? Vilken överraskning... Jag vet egentligen inte om låten var så himla bra, kopia av Manboy kan man nog säga. Men den funkar, lite läskigt när han sprängde glasväggarna ;) TILL FINAL!


Det är lite konstigt att jag inte har fastnat för en enda låt en så länge. Det är ingen låt jag kan säga kommer att vinna finalen, men det är ju en deltävling kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0