Fantasi

Gud vilken dålig fantasi jag har. När man var liten kunde man ju leka hur mycket som helst och med vad som helst. Nu vill S leka med mig och det är helt blankt i huvudet typ... Jag låter henne bestämma helt enkelt :) Igår ville hon leka "class" och jag skulle vara lärare. Men jag var tydligen dålig på det så hon tog över jobbet och jag fick vara elev :) Blev inte så mycket lektion om man säger så, eller räknas det när man färglägger en bild? ;)

Fick iallafall en felstavad namnlapp som jag sedan gjorde fin :)


Så, tips på lekar - någon? ;) Idag ska vi baka, men jag har henne hela kvällen imorgon också, gissar att vi måste göra något då också!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Leka affär kanske. Ngt pyssel?

2011-07-26 @ 13:49:57
Postat av: Amanda

Ni ska helt klart bygga en koja - barn älskar det! Ta massa stolar och häng filtar över, sen kryper ni in under och myser.

Annars kan man ju alltid pärla, rita, göra figurer med playdoo(eller göra egen trolldeg), låta henne hjälpa dig - det tycker de är kul till en början i alla fall :p



Utomhusaktiviteter så här på sommaren kan vara kurragömma, plocka blommor och göra kransar(om inte bristen på allemansrätt hindrar er) och sen kan ni hoppa genom vattenspridare eller göra en vattenbana om ni har tillgång till sådant.



Om ni har längre tid så kan ni ju alltid åka in till NYC och gå på museum eller leka i central park eller så :)

2011-07-26 @ 20:19:29
URL: http://tuvstarrfashion.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag skulle älska att komma och hälsa på, men då är det för att få träffa dig. Men just nu ligger jag inte så bra till på pengafronten (betalade flygbiljetterna för asien-australien-nya zeelandresan igår :p) men när jag kommit hem ska jag jobba allt jag kan för att få ihop pengar så att jag kan hälsa på dig. Och jag tvivlar starkt på att något barn skulle kunna tycka mer om någon annan än di Ida. Du passar så bra ihop med dem. Ha det bra :)

2011-07-27 @ 13:17:00
URL: http://tuvstarrfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0