Herregud vad det händer saker här

Jag hinner knappt med att sova. Har saker att göra med Malin hela tiden. Morgonen börjar vid cirka halv sju när jag går upp och väcker S. Det gäller att ha något att väcka henne med, typ "Din pappa har köpt en ny mobil, om du vaknar snabbt så får de se den när du går ner." Men jag har kommit på att jag inte kommer att ha något sådant varje dag... Men jag får väl helt enkelt lyfta upp henne och ställa henne upp, då kanske hon vaknar.. ;) Nejdå, så svårt är det inte. Nu har jag ju börjat köra också, så jag kan ju inte direkt somna i bilen - men jag gissar att jag kommer vänja mig vid att gå upp tidigt. Jag kan ju sova på dagen :) Idag började jag köra den stora bilen med sju säten :O Förut har jag kört en "liten" Volvo, men nu har jag en stor klumpig bil, men det gick faktiskt bra!

I onsdags träffade vi Malins aupair-kompis Sofia och åt pizza. Hon var jättetrevlig så jag hoppas vi träffas igen! Hon är ju den enda svenskan i området. Lite svenska vill man ju ändå prata lite under året.


Trots att jag bara har varit här i lite mer än en och en halv vecka saknar jag redan lite saker. Jag blir säkert påverkad av Malin som har varit här i tio veckor. Så i torsdags slog vi till och gjorde köttbullar :D Hade vi haft lite mer kryddor så hade de blivit perfekta. Men R tyckte de var goda, så det är väl ett bra betyg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0