Och fortsätter med måndagen...

Som var en helt underbar dag!! Så fräckt, kan inte ens förstå det tror jag. Vi började med ett åka till Hudson River (typ) för att parkera bilen. Och sa jag att jag såg Manhattans skyline förra gången jag körde i närheten, så var det inget mot det här. Hade jag kört fel en fil så hade jag varit på Manhattan - med bilen. Ingen bra idé! Men man såg verkligen allt - det här hade jag inte ens drömt om :D

När vi parkerat tog vi tunnelbanan in till 33rd street. Sen blev det en varm och lång promenad upp till Central Park med diverse stop på vägen.



Efter våra stopp satte vi oss i Central Park med varsin macka från Subway och M&M:s och tittade på träd, vatten och folk. Lite Baseball också ;)



När klockan var runt tre bestämde vi oss för att leta upp handdukar att sitta på (eftersom vi glömt det hemma) och sedan åka tillbaka till New Jersey-sidan för att bänka oss inför fyrverkerierna. De började halv tio.... Dock tog det lång tid att hitta handdukar och mat att äta så vi var inte framme vid Hudson River förrän vid sex typ. Vi fick tiden att gå genom att spela kort och titta på lite mer folk. Sen började då de berömda fyrverkerierna. Jag kan inte säga något annat än WOW :D Det var inte fyrverkerierna i sig kanske, men att jag stod där - just då och firade USA:s 4th of July. Med Manhattan som utsikt. Jag kan inte förklara det på något sätt. Men just då kände jag att det var det bästa jag någonsin upplevt.



Kommentarer
Postat av: Moster

Vilken dröm!

2011-07-06 @ 09:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0