Tre fredagen i staterna

Förstår ni?? Jag har redan upplevt tre fredagar här på andra sidan havet. Tiden går otroligt fort trots att jag inte gör mer än vanligt.. Igår flyttade Malin från Warren - det känns faktiskt lite tomt! Har ju varit med henne iprincip i två veckor hela tiden. Jag körde iallafall S till summer camp själv eftersom Malin behövde packa. Hon var allt ledsen i bilen, och jag kände mig lite hjälplös. Men hon var glad igen när jag lämnade av henne :) Åkte hem, åt frukost, skypade med Amanda och dammsög mitt rum :) Dammigt värre - men nu är det toppenfint och jag trivs faktiskt här. Världens mest otympliga dammsugare, men det gick ändå.


När Malin var fördigpackad åkte vi till Panera och åt kycklingsallad :D Med jordgubbar, annanas och blåbär - mycket gott. Därefter körde jag henne till vår LCC som senare körde henne vidare till den nya värdfamiljen. Eftersom jag hade massor av tid innan jag skulle titta på S´s skridskouppvisning passade jag på att åka förbi Old Navy :) Mysig affär med snygga kläder - inte alls för dyrt heller. Och hör och häpna: Jag köpte bikini och flip-flop för bara 16 dollar!! Det är typ 100 kr! Jag ÄLSKAR att göra fynd :)



När jag åkte från Old Navy hade jag en halvtimme till godo vilket vanligtvis betyder att jag skulle kommit tjugo minuter för tidigt. Men när jag hade kört i cirka en halvtimme började det regna. Inte lite heller, utan det vräkte ner :( Det gick knappt att se vägen så då körde jag jättelångsamt. När jag skulle svänga av där jag alltid gör visar det sig att vägen är avstängs pga vägbygge, vilket betyder att jag får vända. Ytterligare minuter går. När det väl slutar regna kör jag bakom en bil som kör typ 20 km/h för långsamt... Man kan säga att jag vid detta laget har panik. Men - jag hann :D Jag fick ju springa från bilen in till ishallen, men jag hann. Tänk vad S hade blivit ledsen om jag kommit försent :/

När hon var klar och vi kom hem igen fick hon världens utbrott (antaligen en sen reaktion på att Malin flyttat) och jag hade för första gången lite hemlängtan. Jag ville ha en kram från mamma och att hon skulle säga att det inte var mitt fel att hon var arg :( Sen gör det nog lite till också att de är på Kreta nu, jag vill också!! ;) När hon lugnat ner sig lite åkte jag till Subway, åt en macka och sedan mötte jag upp två andra aupairer på Starbucks :) De var jättesnälla och vi ska faktiskt träffas på måndag och äta/göra frukost tillsammans! Trevlig trevlig. Nu ska jag göra sallad till mig själv, för om cirka en halvtimme börjar jag jobba till klockan halv elva typ.


Kommentarer
Postat av: ida

hejsan, tänkte bara kolla om hur tiderna är? När man jobbar alltså? :) typ nhur ser en veckas schema ut? hinner man göra annat? :)



Kram kram

2011-07-10 @ 16:26:44
URL: http://iddaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0