Trevliga!

Jag vet att det till största delen är fejkat, men amerikanare är ett trevlig folk :) Varje gång man handlar frågar de hur man mår, självklart vill de inte veta hela din livshistoria, de är bara trevliga. När man är klar hälsar de "hoppas du får en bra dag" som hejdå. De får det att framstå som att man är speciell, och det kan jag stå ut med! Det är ju inte alls likadant i Sverige, där visa människor i kassan knappt kollar på en :/ När jag sitter i kassan säger jag ändå hej till alla, och köper de något jag tycker är fint säger jag det. Jag vet att jag själv blir glad av det, så då beter jag mig själv så. Så ni som jobbar inom serviceyrket - var mer trevliga! ;)

Än annan sak också: De kommer ihåg dig! Som till exempel banken. Alla aupairer som denna familj har haft (utan Malin) har också haft samma bankman. Han är supertrevlig och kommer ihåg namnen, frågar hur det är med S osv. De är grymma! Då känner man ju sig som en speciell kund, precis som det ska vara!

Ett annat exempel på trevliga amerikaner kan ni läsa i Matildas blogg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag försöker vara trevlig mot mina kunder :(

2011-07-14 @ 23:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0