Packningslista

Hittade en packningslista på CC:s hemsida. Jag har väl koll på det mesta, men känns bra att ha något att kryssa över, då är man verkligen säker på att man har med allt. Även den bästa kan glömma ;) Idag hade min familj varit så snälla att de köpt osthyvel, smörknivar och decilitermått :D Nu kan jag baka med mina egna mått ;)

Pass/visum + Ds 20-19 (J1)
Printa flygbiljetten          
Körkort + internationellt körkort
Reseadapter                                                                                   
Mobil + laddare
Pengar (1500 kr i US dollar, olika valörer) + betalkort
Kamera + laddare
ERIKA försäkringskort
MP3/ ipod + laddare
Au pair skolans schema + Pre- Departure Workbook
Dator + laddare
Presenter till familjen + barnen
Fotografier på familj och vänner i Sverige
Almanacka/dagbok
Schampo/balsam + dusch crème
Ansiktskräm + bodylotion
Smink
Tandborste + tandkräm
Parfym + deodorant
Rakhyvel
Hårborste + gummisnoddar + hårspännen
Hårvårdsprodukter
Tröjor
T-shirts + linnen
Jeans/byxor/shorts
Jacka
Klänningar + kjolar
Bikini
Pyjamas 
Underkläder                                                                                 
Skor (gympaskor)
Solglasögon                                                                               
Böcker


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad spännande det ska bli att följa ditt aupair-år! Ska själv åka som aupair till usa så fort jag har tagit mitt körkort som jag håller på med nu. Kan knappt vänta!

Lycka till nu :D

2011-06-13 @ 17:44:01
URL: http://jessicasusa.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Verkar det som att du kanske får övervikt så tänk på att det som väger absolut mest är vätskor, om möjligt ta bara med schampo, balsam, lotion etc. i småflaskor, man kan spara flera kilo och USA är mycket mycket billigare med allt sånt!!



Kul att du åker snart, lycka till!!

2011-06-18 @ 13:06:50
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0