Jordnötter

Jag har sedan jag var tre år fått intryckt i mig att jag absolut inte får äta jordnötter. När man sedan kommer till sjukskötaren och han säger att jag ska äta upp till tio jordnötter blir man livrädd. Eller, jag blev iallfall livrädd! :O Kändes på riktigt som att om jag äter en jordnött som kommer jag att dö.. Men det gjorde jag inte, och jag klarade att äta 7,5 jordnötter - innan läpparna och ena kinden svullnade upp ;)

Men, det är ett sådant positivt resultat :D Nu kan jag åka till USA utan att vara livrädd för att få en reaktion, jag klarar ju att äta 7,5 jordnötter utan att kollapsa och dö! Jag kommer ju aldrig i hela mitt liv att äta så mycket jordnötter igen. Föresten är jordnötter något bland det mest oätliga jag någonsin har smakat :)

Har pratat med min kanske framtida värdmamma igen, och det känns mer och mer positivit :D


Tänk att något så litet egentligen kan vara jättefarligt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Yay! Vi var så oroliga att du hade fått världens reaktion bara för att du inte kom till skolan och att då då inte skulle få åka till USA :( men så var det inte, hurra! :D

2011-03-27 @ 16:23:09
Postat av: Jag

Vad söta ni är! :D

2011-03-27 @ 18:55:56
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0