Familjen - dag 3

Denna dag spenderades på Jersey Gardens. Men först började vi med frukost i bilen!



På Jersey Gardens blev det shopping så det stod härliga till :D Jag fick två par jeans (födelsedagspresent) och resten köpte skor, byxor, jacka och tröjor...


Det regnade och snöade på morgonen innan vi åkte så döm av vår förvåning när min värdmamma började skicka sms om att träd välte och att vi var strömlösa... De rådde oss att äta middag där och tanka bilen eftersom hela Warren var strömlöst. Kan ärligt säga att jag inte riktigt trodde på henne... Men det visade sig att hon verkligen hade rätt. De stora vägarna var okej, sikten var rätt dålig så jag körde sakta, men det var inget fel på vägen så att säga.

Värre var det när vi kom fram till Warren. Träd hade vält så att det bara var ett körfält på flera ställen och det var helt kolsvart överallt. Det gick bra en bit, sen körde jag fast. Kom loss och körde fast några gånger till. Om jag inte sagt det innan så bor jag uppe på ett berg = bara massa backar upp. Så när vi tagit oss upp hälften av backen var ett träd ivägen. Vi fick hjälp av en granne som drog bort trädet och skottade. Efter att ha kört fast ett X-antal gånger kom vi äntligen loss och trodde att vi bara kunde köra rakt hem - vi såg liksom tomten. Men då var det ett riktigt stort träd ivägen så vi fick helt enkelt parkera bilen på sidan och vägen och springa hem. Hela skogen knackade så den lilla biten i mörkret var riktigt läskig.

Men vi kom hem välbehållna! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0