Puppetshow, lussebak och pepparkakshus

I måndags var min lilla flicka ledig hela dagen så istället för att ta det lugnt och bara vara grejade vi verkligen HELA tiden :) Måste säga att jag är en riktigt bra aupair som inte låter "mitt" barn kolla på tv nästan något trots att jag har henne i över tio timmar ;) Haha! Iallafall så började vi första halvan av dagen med att göra en liten "scen" till våra appor. Mycket klippande, målande och limmande - men fint blev det :)


Fint va? :) Sen kom Malin över och bakade lussebullar och byggde pepparkakshus tillsammans med oss! Vi höll på i fem timmar allt som allt men kul var det även om det tog lång tid och lussebullarna varken är gula eller smakar saffran. Men jag är lika glad för det!



Blev ett antal bullar...... Under tiden bullarna jäste gjorde vi pepparkakshus. Köpte det på IKEA men vi satte ihop det på riktigt - med smält varmt socker :) Det var riktigt varmt så S fick befinna sig på långt avstånd men det gick bra tillslut. Vi lät S dekorera huset med godis - man tänker ju att är det en sjuåring som ska göra det så blir det bara blaha av allting, men det blev faktiskt riktigt fint :)


Heldag och jag stupade i sängen när Malin åkt hem ;)

Kommentarer
Postat av: EmJo ' Flytta utomlands

äckligt utan saffran :(

2011-12-05 @ 14:01:33
URL: http://emjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0