Thanksgiving

I torsdags var det som sagt Thanksgiving - jul utan julklappar. På morgonen/förmiddagen skypade jag med familjen och gjorde inget särskilt :) Efter många om och men kom vi iväg tillslut till min värdpappas bror, när vi kom dit var vi en timme och fyrtiofem minuter sena - men jag var nästan lika glad för det ;) Missade ju det trevliga innan, men prat och amerikansk fotboll, men jag överlevde. Hans släkt var verkligen hur söta som helst - brydde sig om mig och frågade hela tiden att jag var okej. Fick också frågan från en 82-årig tant hur det är på svenska partyn :D Haha!

Eftersom vi var så sena blev maten serverad nästan med en gång - först sallad och en supergod soppa. Och sen kom allt det andra. Kalkon, sötpotatis, majsbröd, tranbärssås, sås gjord på fyllningen i kalkonen (tror jag, var riktigt gott iallafall :P) och sen lite andra saker. Blev mycket mat och jag var rätt efteråt ;)


Kalkonen - som tyvärr redan var uppskuren när vi kom :(


Min halvuppätna portion ;)


Sötpotatis och majsbröd är verkligen mina favoriter. Här ser ni majsbröd! Mums!!! :D


När vi fått smälta maten ett tag blev det dags för efterrätt. Jag åt "bara" våra muffins, pumpapaj och blåbärspaj. Men de andra hade ett rätt stort urval... Ska tilläggas att vi var typ 12 personer :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0