Fråga!

Fick en fråga från Jeanette som jag tänkte svara på! ;)

Hej!
Tänkte bara fråga hur det är att vara au pair? Jag funderar på att åka till USA efter gymnasiet.

Svaret:
Att vara aupair är både upp och ner! Allt har verkligen två sidor hela tiden. Du får så mycket kärlek av barnet/barnen, men samtidigt kan de vara hur jobbiga som helst. Du jobbar (hur roligt är det egentligen) men lever samtidigt ett drömliv. Du får (förhoppningsvis) en bra värdfamilj, men samtidigt är värdföräldrarna dina arbetsgivare. Allt har två sidor helt enkelt ;)

Måste säga att jag har ett enkelt jobb. Ledig under dagarna och mesta tiden jag jobbar sitter jag i bilen. Men de som har mindre barn har det tuffare - att jobba minst åtta timmar per dag är jobbigt. Du får inte någon break - utan måste ha full närvaro hela tiden. Jobbar du på ett "riktigt" jobb så har du ändå lunchrast, det får du inte när du jobbar som aupair. Det finns helt enkelt massor med varianter på hur du kan jobba, tror man känner själv vilken variant man vill ha ;)
 
Jag tror dessutom att alla känslor förstärks av att man bor hos familjen. Små problem blir stora osv. Men ni som funderar på att åka - sluta att fundera! ÅK :D Man växer så otroligt mycket under året!! Och allt man får uppleva :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

sv: Tack för svaret! :D Det hjälpte. Har faktiskt bestämt mig för att sticka iväg efter gymnasiet nu ^^

2011-10-13 @ 10:09:52
URL: http://kerosene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0