9 - 11

Jag var nio år och gick i trean. Mitt minne säger att jag kom från skolan till pappa som var ledig och han sa att jag skulle kolla på tv:n med honom. Varenda kanal visade två brinnande torn som efter ett tag rasade. Och jag hade orientering på kvällen.

När jag var så liten fattade jag nog inte innebörden av vad det var som hade hänt. Men det gör jag ju nu. Och jag ryser i hela kroppen när jag tänker på hur något så hemskt kan hända. Att människor kan vara så onda att de kör in flygplan i två torn och mördar massor med människor!!?? Att det sedan finns människor som agerar hjältar - det gör att det värmer i hjärtat. Alla brannmän som gick upp i tvillingtornen trots att de visste att de kanske inte skulle komma ner igen. Alla andra människor som också riskerade livet.. Hoppet är fortfarande uppe när det finns sådan godhet i världen.

Mina tankar går därför idag till alla de människor som dog, alla de räddningsarbetare som på något sätt bidrog till att en enda människa överlevde och alla anhöriga <3 

Att de nu planerar att bygga ännu högre torn visar att det onda inte alltid vinner - trots att de kan döda och skada människor i djupet. Framtidens World Trade Center ser ni nedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0