Boston del 2

Söndagsmorgonen började vid åtta då vi styrde stegen på Cambridge och närmare bestämt Harvard :D När man är i Boston måste man ju bara se ett av USA:s äldsta och bästa universitet. Vi började med en frukost på ett av alla Starbucks och tog sedan en självguidad tur med hjälp av Malins iPhone! Det skulle tagit drygt en timme men vi höll på i cirka två timmar - är man turist så ska det tas massor med kort ;) När vi gick bland alla hus stötte vi på en svensk man som var uppvuxen i närheten av Malin - hur stor är sannolikheten... Det var iallafall fräckt att se - och nu kan jag checka av det universitetet på listan! Vill försöka se så många universitet som är med i "Ivy League" innan jag åker hem :) Några till ska jag nog lyckas med!

Här kommer ett bildregn! Fråga mig inte namnet på byggnaderna - för det har jag glömt bort! Första bilden är iallafall på det enda trähuset på Harvards-området.



Rektorns hus :)


Dorms!


Historien om denna huvudgrind är rolig. Varje student går bara igenom den två gåner, en gång vid inskrivningen och en gång vid studenten. Ryktet säger nämligen att går man som student igenom den flera gånger tar man inte studenten. Stämmer säkert inte, men det är ändå ingen som går igenom den fler än två gånger!


Och ett bildregn på mig ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0