Denna vecka...

Är en vecka som har passerat utan något egentligen att berätta :) Det är skönt med sådana veckor också, kan ju inte ha det för bra ;) Har skypat med familjen varje dag denna vecka - ovanligt men skönt! Vill inte göra så varje vecka, men ibland behöver jag någon att prata av mig på!

I tisdags var jag ledig fram till 4pm trots att jag egentligen skulle börja 7am - vilket också gjorde att jag ställde klockan då eftersom jag EFTER att jag vaknat fick reda på att jag var ledig.. Så kan det vara! I onsdags började S skolan. Stora flickan började 1st grade - hon var so excited (glömt av bästa utrycket på svenska) och väskan var nogrann packad sedan flera dagar. När skolan var slut kom vi hem, jag gjorde pannkakor och sedan broderade vi tills jag slutade. Torsdagen var likadan, utan pannkakor men med brodering ;)

Det var fashion night out igår (torsdag alltså) så jag åkte iväg en sväng till Bridgewater Common för att se om det hände något speciellt. Det enda stora var att de hade en fashion show för att visa höstmodet. Jag som inte har så mycket koll på saker och ting märkte iallafall att det är färger som gäller ;) Kom hem efter drygt en timme med två par örhängen rikare (eller $4.60 fattigare kanske).

Idag är det fredag och min lilla flicka är så himla trött. Vi fick inte upp henne imorse så jag och min värdmamma satte på henne kläderna när hon sov, sen bar jag ner henne till soffan, gjorde iordning allt och sedan bar jag iväg henne till bilen (S alltså). Hon sov hela vägen och vaknade knappt när vi var framme... Tror det är dags för hennes föräldrar att lägga henne 8pm istället för 11pm - eller vad tror ni? Vägen vi tar till och från skolan är hur trafikerad som helst så idag gav jag mig tusan på att jag skulle hitta en annan väg - och det gjorde jag :D Hurra! Nu går det 45 minuter snabbare att ta sig hem på morgonen - jag jublar!!!

Efter skolan idag blir det chinese dance för första gången denna termin och sedan ska jag hem till Sofia och mysa. Vi ska hitta på något att äta och sedan bara vara! Imorgon (lördag) ska jag nog till NYC med Angelica. Antingen utforskar vi Brooklyn eller fortsätter vår vandring upp på den avlånga ön :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0