Imponerad!

Måste verkligen säga att jag är imponerad av denna kille:


Han styr med järnhand alla hundratals bilar som kommer både morgon och eftermiddag för att hämta upp barnen. Och alltid med ett leende på läpparna! :)

Kommit på att jag inte berättat hur pick-up/drop-off fungerar i detta land. Antingen (vilket jag älskar) står barnen utanför husdörren och väntar på skolbussen. Såklart, eftersom vi är i USA. Jag blir fortfarande lika glad när jag måste stanna för en skolbuss - då om någon gång känns det som att jag är i USA.

De barnen som inte åker skolbuss blir, inte så konstigt, avsläppta av sina föräldrar/nannys. Man kör fram bilen till ett givet ställe. Öppnar dörren (såklart räcker det att trycka på en knapp) en personal från skolan kommer fram och önskar en trevlig dag. S hoppar ut och jag åker iväg ;)

Vid pick-up är det lite mer bilar, så då får man ställa sig i kö tills man kommer fram och S hoppar in i bilen igen! Allt för att slippa gå ur bilen.... S vägrar att jag parkerar och går och hämtar henne - för det slösar på hennes energi... Jag vet: OH MY GOD!!



Kommentarer
Postat av: Martina

Underbart! Låter precis som en amerikansk film :)

Grattis på namnsdagen Ida! Kram

2011-09-14 @ 19:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0