Kollektivtrafik

Finns det ens något ord för det på engelska?? Haha! Skulle inte tro det - kan säga att Västtrafik är rena drömmen. Visst, tunnelbanan fungerar för det mesta smärtfritt, men bussarna... Jag och Malin var ju tvungna att ta bussen för att komma till vandrarhemmet i Boston och jag vet inte ens vad jag ska säga... Bussarna kom aldrig när de skulle och kom de så var det verkligen inte på rätt tid. Vi kunde stå och vänta i tjugo minuter utan att en enda buss kom - och de skulle gå typ var tionde minut :P På vägen in till Boston fanns det inte ens någon tidtabell, så man fick ställa sig vid skylten och hoppas att det kom någon buss!

Hur bussarna är i NYC vill jag inte ens tänka på - speciellt inte med den trafiken som alltid är. Tror faktiskt bara det går bussar i storstäderna, alla andra ställen får klara sig med tåg (fungerar utmärkt) och bilar.


Slutsatsen med detta är att jag aldrig i hela mitt liv kommer att klaga på Västtrafik :) Så kom ihåg det mina vänner!

Kommentarer
Postat av: sofia

kollektivtrafik på engelska heter public transport

2011-09-11 @ 21:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0