Melodifestivalen - Deltävling 2

Det var faktiskt bättre igår! :) Programledarna var inte lika stela, och låtarna var faktiskt totalt sätt bättre än förra veckan. Jag var negativ till alla låtar från början, men när jag sedan hörde dem "på riktigt" så blev jag glatt överraskad :D

Bidrag 1: Soldiers med Ulrik Munther
Faktiskt väldigt bra! Härlig låt som passar i Melodifestivalen. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om det :P Dock skulle Ulrik inte gjort denna sång. Känns som en mer "vuxen" låt och han ser ju ut att vara 15 år ;) FINAL!


Bidrag 2: Baby Doll med Top Cats
Verkligen en svängig låt!! Dock jämför jag ju den med The Playtones som var med förra året, och de blir den inte lika bra ;) Tyckte det var riktigt coolt när han stod på kontrabasen (?)! Men verkligen en låt som jag har i huvudet nu... ANDRA CHANSEN!

Bidrag 3: I din himmel med Sonja Aldén
Den enda balladen i veckans startfält, faktiskt väldigt mysig. Sonja är ju duktig på att sjunga så det hon gör är ju nästan alltid bra, men vi (jag, Lisa och Caroline) var överens om att detta inte var hennes bästa låt. Ingen låt som fastnar i huvudet liksom :) UTE!

Bidrag 4: Aldrig, aldrig med Andreas Lundstedt
Ohh, herregud vilken dålig låt. Jag gillar honom när man är med i Alcazar, men han gjorde inte denna sången bra överhuvudtaget. Låten handlade om att han blivit lämnad och aldrig kunde göra saker längre med sin partner... Inte ens det låter så himla bra ;) UTE!

Bidrag 5: Stormande hav med Timoteij
De har ju blivit mycket fräckare sedan sist, snyggare kläder och tuffare sång (om svensk folkmusik kan vara tufft..) men det hjälpte inte mig att falla. Deras första låt var mycket bättre! Men denna låt var bra så det var verkligen inte konstigt att de gick vidare för det var ju en av de bättre låtarna :) ANDRA CHANSEN!

Bidrag 6: Shout it out med David Lindgren
Veckans bästa låt. Kommer bli en hit på alla uteställen i hela Sverige :) Roligt också att en debutant kan slå igenom och gå direkt till Globen. Tipset vi har är bara att han byter ut byxorna till jeans och tar av sig kavajen - annars var allt riktigt bra. Snyggt med lite breakdans också ;) FINAL!


Bidrag 7: Det går för långsamt med Mimi Oh
Det var verkligen inget fel på låten, härlig låt. Faktiskt min stil, gillar sådana svenska låtar :) Men eftesom låten inte var grym och artisten inte är känd alls (iallafall inte för de flesta) så gick hon inte vidare. Tror nämligen att om låten gjorts av någon annan, känd artist så hade det gått bättre. UTE!

Bidrag 8: Ge aldrig upp med Tomas Di Leva
Vad ska man säga?? Han är ju helt koko, men tydligen så gillar svenska folket honom eftersom han så länge släppt låtar och faktiskt kom femma nu i deltävligen. Låten är ju egentligen inte bra, men som sagt Melodifestivalen har ju på något konstigt sätt att få dåliga låtar helt okej... UTE!


Nu är alltså denna deltävlingen över och jag och Elin hade lika många rätt - men det betyder ju att jag fortfarande leder :D Hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0