Melodifestivalen - Deltävling 3

Ja, såhär lite efteråt... ;) Vi missade de första 20 minutrarna eftersom internet inte riktigt ville vara med, men när vi sedan tittade på den lägsta högupplösningen funkade det alldeles utmärkt ;) Så kan ju inte säga vad jag tycker om början - men resten var faktiskt helt okej :) Dock var väl inte riktigt resultatet riktigt som man ville..... Som att det har undgått någon :P

Bidrag 1: Youngblood med Youngblood
Som sagt, såg inte riktigt dessa... Men helt okej! Lite töntigt dock att de titeln är likadan som gruppen ;) Men roligt att Caroline gått på samma högstadie och gymnasie som en av killarna ;) ANDRA CHANSEN!

Bidrag 2: I mina drömmar med Maria BenHajji
Mysig sång faktiskt. Väldigt snyggt med alla ljusen på scenen :D Låten hade dock gått längre om det varit en artist som folk kände igen. Det är så med Melodifestivalen, antingen ska låten vara riktigt bra - eller så ska det vara en känd artist för att bidraget ska gå vidare ;) Och i detta fall fanns det inget av dem.. UTE!

Bidrag 3: Förlåt mig med Mattias Andréasson
Faktiskt ganska bra! :) Känns dock lite fel med en sådan låt på svenska... Men allt annat var bra :D Snygg kille, snygga scenkläder och rätt snygg scenshow ;) Verkligen värd att iallafall gå till Andra Chansen... UTE!

Bidrag 4: Just A Little Bit med Love Generation
Hade ju tänkt att de skulle gå till final, men det funkade ju inte riktigt så ;) Den var inte alls så bra som jag trodde... Vi störde oss på deras upphackning i refrängen och stör man sig på något förstörs hela låten... ;) Och vad hade de på sig??????? Hemskt! :P UTE!

Bidrag 5: Sanningen med Carolina Wallin Pérez
Måste säga att jag gillade denna låten :) Jag är ju lite såld på svängig svensk musik och det var ju precis vad detta var ;) Typ Mellisa Horn. Dock var hon inte en jättebra sångerska, och kläderna var inte snygga alls! :P Men jag kommer definitivt lyssna på denna låt på repeat. UTE!

Bidrag 6: Lovelight med Andreas Johnson
Faktiskt en väldigt bra låt! Jag har ju aldrig gillat honom, men denna låt gjorde han riktigt bra och han var så värd att gå till final... Härlig scenshow som gjorde låten ännu bättre. ANDRA CHANSEN!

Bidrag 7: Why Am I Crying med Molly Sandén
Riktigt riktigt bra låt! :) Hon fick verkligen fram innehållet i låten, som handlade om att hon gjort slut med någon som hon egentligen inte tycker om - men gråter ändå. Väldigt fin sång, men gick ju inte annat än tänka på vem hon sjung om ;) Hehe! Hon borde dock byta kläder till nästa gång.... FINAL!


Bidrag 8: Mirakel med Björn Ranelid feat. Sara Li
....... FINAL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0