Varför ska man träna - egentligen?

Ibland funderar jag på hur man skulle må om man bara åt allt onödigt man kan tänka sig och inte rör på sig alls. Jag och Karina hade ett samtal häromdagen då vi disskuterade vilka snabbmatsställen vi skulle gå till (hon hade massor med förlsag ;)) för att äta "goda" grejer.. Jag vet att jag aldig skulle klara det - men det är roligt att tänka sig hur det skulle kännas.

För jag menar, hur hemskt det än låter, någon gång kommer man ju gå i graven ändå - och varför då inte sluta kämpa mot sockerberoendet och bara äta. Samma sak med träningen, det är ju inte roligt alls (kan komma på miljoner roligare saker att göra) men ändå gör jag det. För att jag har dåligt samvete över allt onödigt jag äter. Men när jag ligger där i kistan så spelar det ju ingen roll om jag är supersmal eller jättestor :P

Iallafall, igår gick jag på mitt första spinningsklass och det var riktigt jobbigt. Jag märker dock att min träning ger reslutat, för jag överlevde ju och när passet var över var jag inte sådär trött som man blir om man tränar och är otränad. Så visst, jag mår hur mycket bättre som helst av att träna - men ibland undrar jag varför jag gör det.


Visst var detta ett intressant inlägg? ;)

Kommentarer
Postat av: emma

åh äntligen har du testat spinning, eller hur det är roligt !!! =) varje gång du spinnar får du tänka på att du gör det för mig tills jag kan träna själv igen :) hoppas du har det bra, kram <3

2012-02-02 @ 19:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0