Go Björkman!

I gårdagens Uppdrag Granskning granskade de Christer Björkmans roll i Melodifestivalen. De tyckte att han har alldeles för mycket makt över allting, vilket några låtskrivare höll med om medan artisterna de intervjuade tyckte han var jättebra. Uppdrag Granskning fick det att låta som att han var någon sort diktator som styr hela världen, men jag tycker man ska komma ihåg att det faktiskt bara är ett tv-program. Visst, för artisterna och låtskrivarna är det säkert på mer allvar än för mig som tittare, men det kanske går till överdrift när man vill få det som att en producent för ett tv-program är en diktator.

Jag bryr mig faktiskt nada hur en artist blir tilldelad en låt eller hur en låt blir till, bara jag får titta på en underhållande show. Och oavsett vad någon säger så är det ju precis det Björkman också vill - ha en underhållande show. Sen så tycker jag att det faktiskt är bra att det finns en viss topp. Annars kommer vi aldrig få bra resultat i Eurovision och det är väl det vi vill? Det är inte bara bra för själva festivalen om vi får en svensk vinnare, men tänk så bra det blir för landet Sverige om vi vinner. Visst, det är en dyr production, men alla turister vi får hit som måste bo någonstans och äta mat ute - går det att få bättre reklam för lilla landet lagom, inte om jag får säga vad jag tycker ;)

Så det jag vill säga är - go Christer!!


Lite roligt att ett program från SVT som granskar ett annat program från SVT :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0