Miljövänlig?

Jag har varit/gjort mycket under detta år - men miljövänlig har jag inte varit... Eftersom vattnet tillochmed luktar klor här så dricker man inte det, så det blir cirka 5 flaskor vatten i veckan = otroligt mycket plast!! Och det är ju inte så att man pantar plastflaskorna utan här är det iprincip i samma soptunna som man slänger matavfall som man slänger plasten... Icke bra!

Sen har vi ju det här med bilåkandet... Jag hade gärna gått överallt om jag hade kunnat utan att dö, men här finns det inga trottoarer och nästan inga vägkanter, så vill jag komma hem levande får jag helt enkelt ta bilen. Får ibland dåligt samvete över att jag åker så mycket bil - men jag har väl lite att "ta igen" då jag hemma knappt åker bil utan oftast tar bussen när jag ska någonstans. Dessutom har jag gått i skola lokalt i 12 år så då har det ju inte varit några transporter ;)

Men sen räcker det tydligen inte med bilåkande och plastflaskor - utan i detta land ska man även packa in toapapperrullen i papper också... Det räcker tydligen inte med att de transporteras i ett stort paket med plast runt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0