The Girl with the Dragon Tattoo

Den har jag sett idag :) Var ledig idag så började dagen med att skypa med familjen och morfar. Fick prata av mig om veckan - svårt att göra det när jag börjar jobba innan de har slutat jobbet/skolan ;) Inte för att det har hänt så väldans mycket - men det finns alltid småsaker att berätta när man inte bor i samma hus! Igår hade vi en kompis till S här, så måste säga att det gick rätt bra att jobba.. Satt i köket och läste medans de lekte i lekrummet - inte sådär väldans jobbigt faktiskt! Fast man måste ju hålla koll på dem, för ibland gör de ju faktiskt saker de inte får :P På kvällen gick jag över till grannen och myste med film :D Nu är vi snart klara med andra filmen ;) Det är inte direkt mina favoritfilmer men de måste helt enkelt ses.

Idag efter att jag pratat på skype och slagit in julklappar åkte jag till mallet. Använde ett presentkort jag fick på Black Friday och köpte två tröjor för 7 dollar :) Sen åt jag lunch innan jag tittade på filmen! Den var helt okej - jag menar, med den boken kan ju inte filmen blir dålig så att säga... Men den var lite skum! Inte bara att de pratar engelska i Stockholm och all text (skyltar och tidningar) är på svenska - men de fick också in svenska när de pratade :O De sa "skål", "tack" och "hej"..... Jag som svenskt fattade ju det - men undrar vad amerikanarna tycker om det? Jag tycker ju att om de gör en amerikansk film - så ska den ju vara helt amerikansk! Lär roligt när de fick in svenska namn (iprincip helt perfekt) och hade en del svenska skådespelare. Som sagt - varför göra en amerikansk version om den inte är helt amerikansk?


Nu ikväll träffade jag Sofia för mat och prat :) Alltid lika trevligt <3 Imorgon blir det jobb i tio timmar igen och sen är det julafton :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Tyskarna som hade sett den sa att de var helt förvirrade av den, och det kan jag banne mig förstå! haha, har ju inte sett den amerikanska versionen själv, men kan tänka mig med alla namn och städer osv. De amerikaner jag har hört som läst boken är också förvirrade, min vmamma orkade inte läsa klart den för hon tyckte de var för förvirrande. haha :D

2011-12-23 @ 05:10:10
URL: http://idaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0