Åhh, vad jag har längtat...

Här får jag, inte dålig mat, men den är inte så varierande :) Kött och potatis är det ju absolut inte fel på!! Men gud vad jag längtar efter pappas mat! Hemma tar man den ju för givet, att äta "dålig" mat någon gång gör inte så mycket för man får något så mycket bättre när han är hemma.

Men här, cirka ett år utan pappas mat!!!! Hur ska detta gå? ;) Som tur är har han ju lärt upp mig lite så jag kan ju laga mat iallafall, även om det inte smakar alls lika gott. Idag jobbade jag kväll, vilket också betyder att jag behöver ge S något att äta. Därför tog jag tillfället i akt och lagade köttfärssås och spagetti :) Det var GOTT! Pappa skulle säkert bli besviken, men jag lyckades få en amerikansk liten flicka som nästan bara äter chicken nuggets att äta - det är bevis på att det är lite gott iallafall :) Som hon sa: "If I don´t like it, I wouldn´t eat it!" Toppen!


Vi har också bakat kakor :) Vi skulle lyxa till det lite och stoppa i blåbär, men jag råkade göra de alldeles för stora så de blev inte riktigt bra. Nu när de stelnat i frysen sitter de ihop ;) Men de ska ju ändå ner i magen, och gott smakar de! Vi gjorde vanliga också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0