Helgen

Ni får stå ut med att det kommer långa inlägg efter helgen, för jag har så mycket annat för mig än att blogga :) I lördags jobbade jag till halv två. Jag och S spelade kort och hon dansade balett för mig. Vi hade det mysigt och tiden flög fram. Mycket mat behöver jag ju inte göra heller, sätta in chicken nuggets i ugnen och koka ris - inte världens svåraste. Du måste vara stolt över mig pappa!

När jag var ledig åkte jag och hämtade upp Angelica, Malin och en tjej som heter Mikaela. Vi åkte till Jersey Gardens och IKEA. Bilder kommer någon dag på vad jag köpte när jag har packat upp :P Jag köpte iallafall träningskläder! Det behövs nu när jag har börjat träna :D Köpte också en söt topp och två linnen. Jag tvättar inte lika ofta här som hemma så det behövs lite mer kläder.

När vi var klara på Jersey Gardens tog vi en tur till IKEA, åt kötbullar och köpte godis. Jag köpte också nya duschdraperier eftersom de jag har nu är mögliga.. Inte jättemysigt att duscha då! Köpte också knäckebröd och skorpor - vad man tar saker för givet hemma säger jag bara. Knäckebröd finns alltid hemma, men här är det bagels som gäller, och jag är lite trött på det nu :)


Idag åkte jag, Malin och en ny aupair Lisa till New York :D Det var inte så himla varmt ute på morgonen om man jämför med dagarna innan. Men när vi började gå dog vi nästan.. Haha! Fast jag har börjat vänja mig lite iallafall! Hade det varit så här varmt när jag kom från Sverige hade jag inte klarat av det, men nu går det ändå eftersom kroppen vant sig. Vi gick iallafall till Svenska kyrkan först, jag och Malin vill vara med i Luciatåget så vi skulle fråga hur det fungerade. Dock fick vi inte så mycket svar eftersom prästen var i Sverige. Vi satt och pratade lite där och svalkade ner oss ;)


Sen gick vi hela vägen till The Metropolitan Museum of Art för att titta in klänningar, men det var alldeles för dyrt för oss fattiga aupairer så vi gick ner till 57de där vi trodde att ett annat museum låg. Vilket det självklart inte gjorde, men då var vi för trötta för att gå tillbaka så vi gick genom Times Square tillbaka till tågstationen.

The Metropolitan Museum of Art


Central Park



Det blev totalt 3 mil - det är mycket det i över 30 grader :) Duktigt av oss säger jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh:) tyckte du om MET?

2011-07-25 @ 23:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0