Melodifestivalen - Detävling 4

Helt klart bästa deltävlingen hittills - och det kommer förvåna mig MYCKET om inte Danny vinner hela tjotaballongen ;)

Bidrag 1: The girl med Charlotte Perrelli
Bra låt - faktiskt! Förra gången var hon to much, och självklart trodde jag det skulle bli likadant denna gång. Men trots att hon hade den dyraste showen så var det lagom liksom. Fick självklart titta på låg upplösning såg såg inte riktigt den dyra klänningen men den var säkert fin ;) UTE!

Bidrag 2: Allting blir bra igen med OPA
Ja, den här låten var ju inte bra någonstans :P Grekiska toner funkar inte riktigt i en svensk tävling :P Hde den gjorts i Grekland hade den säkert kommit långt! UTE!

Bidrag 3: Land of Broken Dreams med Dynasty
Trots att jag inte är ett fan av hårdrock var den här låten riktigt bra! :) Inte för mycket skrik, för långt hår och härligt sväng - så det ska vara ;) ANDRA CHANSEN!

Bidrag 4: Dont Let Me Down med Lotta Engberg & Christer Sjögren
Äkta festivallåt - för 15 år sedan. Antar att den finns några äldre människor som gillar den och därför röstade, men det är ingen låt som kommer gå långt ;) Dessutom känner jag igen den jätteväl.... Det känns som att den är gjord från någon annan låt - någon som vet? :P ANDRA CHANSEN!

Bidrag 5: Goosebumps  med Hanna Lindblad
Kommer ha denna låt i hörlurarna när jag tränar iallafall :) Inte den bästa låten, men härligt tempo som gör att jag kommer lyssna på den! UTE!

Bidrag 6: Kyss mig med Axel Algmark
Vilken härlig låt!! Man såg verkligen att han gillade att sjunga och glädjen gick liksom igenom när han sjung. Grymt härlig låt som jag kommer lyssna på mycket. Konstigt egentligen, för han var väldigt lik Håkan Hellström till både sättet och till sången - och honom gillar jag inte alls :P UTE!

Bidrag 7: Why Start A Fire med Lisa Miskovsky
Verkligen inte värd att gå till final, men den var mysig. Jag jämför antagligen denna låt med hennes andra låtar och då blir den lite tråkig ;) Snyggt med tyget som flög runt! FINAL!


Bidrag 8: Amazing med Danny
Så jäkla bra låt alltså!! Kommer spelas konstant på klubbarna, inte mig emot :P Förstod dock inte riktigt själva ljusshowen - han ser mycket bättre ut i riktiga kläder :P Haha! FINAL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0