DC - dag 2

Idag tog vi "alla" memorials i DC samt Vita Huset och monumentet så jag fick se de i dagsljus. Vi mötte upp med en danska som var med oss hela dagen. Roligt att vi är grannländer men pratar engelska eftersom vi svenskar inte förstår när hon pratar ;) Hehe.... Framför allt tittade vi nog mest på "Cherry Blossom-träden" som är så otroligt fina!! Jag kom helt rätt tid också, de hade precis slagit ut och var verkligen otroligt vackra! Vi gick också in på det enda intressanta museumet (enligt mig iallafall) och tittade på självständighetsdeklarationen. Sånt tycker jag är häftigt :D


Vietnamnkriget



Lincon memorial (Franklin..?) Som ni ser, jag har verkligen koll på vad jag tittat på ;) Haha!


Var det här kanske Jefferson memorial? ;) Haha!


Vita Huset


På eftermiddagen blev det Georgetown. En jättemysig förort till DC! Typ lite likt Uppsala måste jag säga :) Husen satt ihop och man såg hur stort ett hus var efter färgen. Blev lite shopping och sedan åt vi middag på ett indiskt ställe innan vi vände hemåt och tittade på Footlose. Även denna dag somnade vi rätt lätt med värkande fötter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0