Philadelphia

I söndags åkte jag och Malin till Philadelphia - äntligen! :P Dock var det lite dåligt planerat eftersom vi ställde fram klockan natten mellan lördag och söndag... Vi var inte världens piggaste som gick upp klockan sex efter fem timmars sömn - men det tog iallafall jag igen med att sova både på bussen dit och hem ;) Roligt sällskap va? ;)

Iallafall, vi fick först åka in till NYC med tåg, sedan ta oss upp till busstationen som ligger typ vid Times Square och därinne leta rätt på gaten... Det tog oss kanske lite drygt en halvtimme att ens hitta någon att fråga..... Men sen gick det bra :) Väl framme i staden tog vi oss till Independence Visitor Center där vi fick en karta och biljetter till Independence Hall :) Eftesom turen inte började förrän 14.20 och klockan var 11.30 tog vi allt annat först.

Liberty Bell


Second Bank of America


Någon byggnad för några kända byggare... :P De har tydligen byggt Franklins hus och lite sådär ;)


FroYo :D Ingen lyckad dag utan det ;)


Sen gick vi till ett tryckeri och fick se hur de gjorde tryck på papper under Franklins tid. Fick nämligen lära mig att han var framstående inom tryckeriet :P Sen var det dags för Independence Hall. Vi fick en riktigt duktig guide och även om jag glömt av hälften så var det intressant ;) Vi fick se en stol som George Washington sutti i - på riktigt! Sånt tycker jag är lite kul ;)


När vi var klara med detta gick vi till Franklins grav - nu har vi sett både hans OCH hans föräldras grav, man kan ju nästan tro att vi förföljer dem ;) Gick och åt på megastor "food court" med massor med saker att välja på. Nyttiga som vi är köpte vi sallad innan vi gick vidare till "The Rocky Steps". Mannen vi frågade på gravplatsen sa att man kunde gå dit om man var en marathonlöpare, men svenskar som vi är skrattade vi åt han och gick. Det vissade sig att vi hade rätt, det tog max en halvtimme.... Amerikanare i ett nötskal :P


Malin har bildbevis på att jag faktiskt var där så kan visa dem någon annan gång :P Är du nöjd nu mamma?? ;) Hade en jättebra dag med underbara Malin! När vi åker någonstans är vi totalt oplanerade och går mest runt och skrattar och det är det som är så himla skönt!! :D Vet inte hur jag ska klara mig när hon är klar med sitt år om dryga månaden. Och hur ska jag klara att komma hem till Sverige utan att hon är en halvtimme bort? Börjar hon plugga till hösten är ju inte Piteå den närmaste staden direkt.... Malin har varit med mig från dag 1 hos familj, och vet iprincip allt om mig. Det är med henne jag kan vara precis hur konstg jag vill, för hon är likadan! ;) Men - den dagen den sorgen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0