Memorial Day

Ännu en helgdag som folk inte riktigt vet varför de firar. Men jag tror jag fick fram att de vill minnas USA:s krig och människorna som var med i dem. Förstår dock fortfarande inte varför man säger Happy Memorial Day, men jag känner inte riktigt att det spelar någon roll - hade ju ledigt :D Blev medbjuden av K för att mysa med hennes släkt - och det säger man ju inte nej till! Dessutom var det sista gången jag kommer träffa dem (iallafall för denna gång ;)) så ville säga hejdå. Blev mycket prat om vad jag ska göra på min resa och när jag kommer hem :) Först ut blev det jordgubbsplockning på ett sådan där "plocka-själv-ställe". Det är verkligen skillnad på klimaten här jämför med Sverige, för det är ju flera veckor kvar tills man kan plocka i Sverige!



Det där var bara början - kartongen var iprincip fylld när vi var klara. Då åkte vi hem till K:s syster och åt lunch. Jag och C lekte också i trädgården i en timme. Det var riktigt varmt i måndags - över 35C... Så när vi väl kom iväg till poolen var det så himla skönt. Nu får ni hålla i er - vi åkte till K:s systers mans bror och badade i poolen, åt middag och efterrätt :P Så träffade massa nya människor! Alltid lika roligt när det ska förklaras varför jag är med... Min systers grannes aupair osv Men mysigt hade vi det - och tro det eller ej - brände mig inte ens :D Visst är jag duktig mamma????


Blev en heldag med min amerikanska familj, och jag kommer sakna dem så otroligt mycket! Men jag har redan fått inbjudan till C:s konfirmation typ (kommer varken på svenska eller amerikanska namnet) som man har när man är sju år ;) Och då får jag ju träffa alla igen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0