Amerikanskt körkort!

Försökte ju på mig det igår men det gick som sagt inget vidare ;) Men idag åkte jag dit igen - med alla tänkbara papper som skulle kunna tänkas behövas! Pass, Social Secuity Card, visum, brev från banken, bankkort, försäkringskort.... Ja, allt möjligt helt enkelt... Gick till ena luckan efter den andra och fick tillslut sätta mig ner och göra teoriprovet. Kan ju inte säga att jag pluggat överdrivet mycket och det märktes på resultatet.

Roligaste var att "testprovet" med en fråga var: Vad är detta för djur? Höll på att dö av skratt :P Det var ju bara en fråga så att man skulle fatta hur det gick till, men ändå, är det inte bättre att typ ha en fråga som verkligen gäller regler och lagar??

Iallafall, provet var på 50 frågor varav man var tvungen att ha rätt på 40. Jag hade fel på nio.... Hehe, det som räknas är väl att jag klarade det? Sen fick jag göra syntest, gå tillbaka till första luckan och därefter vänta i drygt en timme. Därefter fick jag betala lite mer och sedan fick jag körkortet! Med en gång! Även om jag var riktigt irriterad igår när jag inte kunde ta det då, så måste jag säga att det är smidigt att få det med en gång - tänk på det Sverige!


Allt som allt gick det på $20.98 - snacka om skillnad mot Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0