Helvetet i himmelriket

Så skulle jag vilja beskriva denna värme, och framförallt luftfuktigheten! Det är så fruktansvärt så att jag aldrig mer ska klaga på svensk sommar.. Kom ihåg det!

Efter många om och men tog jag och Malin tåget in till NY och var framme runt halv elva. Vi tog direkt tunnelbanan till Wall Street :) Såg ju inte det förra gången så tyckte det var dags ;)


Där hälsade vi på både George Washington och den berömda tjuren



Sen gick vi runt lite i området, gick in på "Centry 21" - kommer ni ihåg den familjen där hemma? Plötsligt fick jag känslan: Här har jag varit förut! Lite läskigt faktiskt. Kom på att den vid någon annan ingång låg precis bredvid World Trade Center vilket passade toppenbra då Malin ville komma dit. Ser ju helt annorlunda ut nu än det gjorde för två och ett halvt år sedan när jag var där sist!


Vi mötte sedan upp Angelica då vi styrde stegen mot den megalånga kön som skulle ta oss ut till Frihetsgudinnan :D Efter att halvt dött i värmen i den fyrtio minuter långa kön, tagit en båttur kom vi ut på ön. Vi gick ett varv på ön och stannade många gånger för korttagning :)





Vi tog sedan en vända till Soho där Malin skulle besöka Apple Store :) Vi vände därefter hemåt efter en superbra och nio timmar lång dag i mitt älskade NYC! :D


Kommentarer
Postat av: syster!

Nej vad är det för ställe? ::O<3 är det outleten?;)<3

åå vad fin du är!! Älskar tröjan! <3

2011-08-08 @ 15:56:10
Postat av: Amanda

Åh, jag vill också!!

2011-08-08 @ 18:22:39
URL: http://tuvstarrfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0