NYC med Angelica

Var planerat att jag skulle åka in själv idag, men när jag träffade Angelica igår för en bio (The Smurfs - gå och se den!!) sa hon att hon hade tänkt åka in, men skulle bli ensam. Inte mig emot bestämde vi träff och klockan 11 träffades vi vid tunnelbanan som tog oss i princip längst ner på Manhattan. Vi spenderade dagen med att leta efter 5th avenue, shoppa (Angelica) och GÅ :D Härlig dag med inte alls för varmt väder. Vi lyckades ta oss upp till 34th Street och gick sedan och köpte Frozen Yogurt i väntan på tåget hem. Så nästa gång forstätter vi vandringen därifrån och tar oss så långt upp som vi orkar :) Någon gång är mitt mål att gå iprincip hela vägen upp under en dag - men etapper är bra till en början ;) Har blivit varnad för att vara längst upp då det är mycket gäng osv, så riktigt längst upp kanske jag aldrig vågar!

När vi gått i sisådär två timmar blev var vi lite småhungriga och stannade till för en av de där farliga pizzorna.


Sedan tog vi oss upp till Flatiron Building. Men innan dess stop för korttagning med Empire State Building i bakgrunden ;) Man måste faktiskt få vara turistig även om jag nu inte är det!





När jag kom hem hade jag fått post från gulliga Elin (som förövrigt börjat blogga igen). Tar med det på semestern så har jag två saker att öppna iallafall - hennes brev och det från mormor och morfar :D Har ju redan fått en grym present från mamma/pappa/Elin! Har förberett en hel vecka med blogginlägg med skillnader mellan Sverige och USA (hoppas att det är till Amandas stora glädje) ifall jag inte hinner/orkar blogga när vi är iväg :) Om jag inte sagt det så ska värdfamiljen och jag imorgon åka till West Virginia (biltur som tar mellan fem och sju timmar) för att bo på ett resort i en vecka. Ska bli hur spännande som helst att se ett annan del av USA, nu kan jag ju hur New Jersey ser ut! See you later alligator!


Kommentarer
Postat av: Elin :)

Bara så du vet så är det viktigt att du läser i ordning, det ligger lappar i... LÄS I ORDNING!! :D

Hoppas att ni får det underbart och att din födelsedag blir toppen!!

Älskar dig<3

2011-08-21 @ 10:53:11
URL: http://lillasysterbloggar.blogg.se/
Postat av: Elin :)

2011-08-21 @ 15:50:52
URL: http://lillasysterbloggar.blogg.se/
Postat av: Elin :)

Oj det blev fel! ;)

Vilken tur att brevet kom fram innan du åkte!! :D

2011-08-21 @ 15:51:37
Postat av: amanda

OM det blir :D Åhh, du måste lyssna på ... take me home country roads, to the place I belong...WEST VIRGINIA mountain momma, take me home, country roads... :)

2011-08-21 @ 22:26:29
URL: http://tuvstarrfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0