Melodifestivalen 2011 - Deltävling 1

Ja, då var den första deltävlingen klar och programmet får godkänt, trots sina små missar ;)


Bidrag 1: Try again med Dilba
En helt meningslös låt. det enda låten innehöll var skelett och ord, och dessa ord var: Try again. UTE!

Bidrag 2: Me and My drum med Swingfly
Ibland undrar man hur juryn som tagit ut låtarna tänker. Om jag hade suttit i juryn hade jag ju tagit ut bra låtar, låtar som har något innehåll. Denna låt var för mig inte en melodifestivallåt och borde absolut inte gått vidare. TILL FINAL!


Bidrag 3: Something in your eyes med Jenny Silver
En bra låt, som kommer att fastna i huvudet på mig när den väl börjar spelas. Hon borde gått till final. TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 4: On my own med Jonas Matsson
Låten i säg kanske var bra, men han sjöng ju inget vidare bra. Kanske var han nervös, han var ju faktiskt webbjoker. Det enda jag kunde koncentrera mig på var tjejen som tog saker ur hans händer hela tiden och satte på honom en jacka och gitar... Inte ett så bra betyg kanske... UTE!

Bidrag 5: Oh My God med Le Kid
Det kändes oseriöst och då tycker jag inte att man ska gå vidare. Roliga dansare var det i alla fall. För de som inte såg så var de godisar, så när de reste sig upp såg man godisbitar med ben :) UTE!

Bidrag 6: Social Butterfly med Rasmus Viberg
Mysig låt, men han såg lite bortkommen ut, det var väl det som gjorde att han inte gick vidare. Eller så var det den skumma killen som spela dragspel.. UTE!

Bidrag 7: Desperados med Pernilla Andersson
Påminner om Melissa Horn/Lars Winnerbäck, men såklart inte lika bra. Det var dock en mysig låt som förtjänar att gå vidare. TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 8: The Club med Danny
Jag kan konstatera: Danny är bättre själv än med E och M.. (Den fick jag till bra, hehe) Jag kommer att spela sönder låten, nattklubbarna kommer att spela sönder den, men det är ju inte världen bästa låt. Den var ju bäst i lördags, men jag tror inte det räcker längre. TILL FINAL!


Slutsats: Dannys låt var bäst, men jag tror inte att den kommer att vinna finalen. Dock var det första deltävlingen, så jag återkommer senare med detta påstående ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tyckte att Swingfly och Idolkillen var jättebra ju :(

2011-02-06 @ 19:07:09
Postat av: Jag

Tur att vi alla tycker olika ;) Annars hade ju bara en gått till final och ingen annan hade fått en enda röst.. :)

2011-02-07 @ 15:46:29
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0