Melodifestivalen - Deltävling 2

Igår var det mycket bättre låtar än första gången! Nu var det väl godkänt med ett litet minus ;)


Bidrag 1: 7 days and 7 nights med Brolle
Starfältets bästa låt. Den var gjord för Melodifestivalen, men det var ändå hans egna låt. Det var det som gjorde den bra, att han behöll sig själv i låten. Svängig var den också :) TILL FINAL!


Bidrag 2: My Heart is Refusing Me med Loreen
Låten i säg var inte jättedålig. Men vad var det med sladdarna? Hon såg ju helt skum ut och det blev inte bättre av att hon stog böjd och såg ut som jag vet inte vad. Tänk vad bra det hade blivit om hon sträckt på sig och haft en snygg klänning. TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 3: Ge mig en spanjor med Babsan
Egentligen vet jag inte vad jag ska säga. Den var ju överhuvudtaget inte bra, men på något sätt ändå. Babsan kan ju inte sjunga, men låten passade han. Det är en låt man hatar, men samtidigt inte kommer att kunna sluta lyssna på. UTE!

Bidrag 4: Vaken i en dröm med Elisabeth Andreassen
Hon som gjort så många bra låtar förut :( Den var bara tråkig, tråkig och tråkig. UTE!

Bidrag 5: I'm in Love med Sanna Nielsen
Hon passar mycket bättre i en ballad när hon står rakt upp och ner. Låten var okej, men inte tillräckligt bra. Vad var det för sak hon hade över den fina rosa klänningen?? TILL FINAL!


Bidrag 6: Oh My God med The Moniker
Superhärlig låt som kommer att spelas mycket och länge. Man kan ju inte annat än blir glad. TILL ANDRA CHANSEN!

Bidrag 7: Elektrisk med Anniela
Jag vet inte vad jag ska säga ens. Musiken var helt okej, men texten - på svenska? Hur bra kan det gå. Hade den varit på engelska kunde den gått hem i stugorna, men inte när den är på svenska och man inte hör vad hon sjunger. UTE!

Bidrag 8: Like Suicide med Chrisitan Walz
Ganska härlig låt, men inte tillräckligt bra för att komma någon vart. Hans andra låtar är ju så mycket bättre! UTE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0