Jordnöttsallergi

Har nu skapat en ny kategori här i bloggen för att ni lättare ska kunna se skillnader mellan Sverige och USA. Så, när jag kommer på något, då kommer det ett inlägg. Jag tänkte börja med jordnötterna. Dessa jordnötter, som har varit en del av mitt liv sen jag var typ tre. USA är ungefär samma sak som jordnöttssmör, jordnötter överhuvudtaget.

Därför är det inte alls förvånande att väldigt många människor är allergiska i detta land. Vilket bara är positivt för mig :) De har på väldigt många restauranger en "nötfri meny" vilket gör att jag känner mig så mycket säkrare. Dessutom står det på allting om det är gjort i en fabrik där det produceras jordnötter eller om det kan innehålla det. I Sverige skulle allt detta vara otänkbart då det inte är lika vanligt. Hemma säger de bara - "Vi kan inte vara säkra"... Mycket jobbigare! Så trots att jag var lite orolig innan jag kom är det bättre här :D

Ännu bättre är att S också är allergisk, så allt som finns här i Warren kan jag äta - vilket gör att jag bara behöver vara jordnöttsallergisk när jag äter ute :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0