Dag 1 - Resan

Att lämna min familj var värre än väntat. Jag började gråta när Elin började gråta, men jag lämnade dem ändå med ett leende på läpparna - bara för att de är MIN knäppa familj. På Landvetter köpte jag vatten och böcker, och var redo för att åka. Resan till Düsseldorf gick riktigt fort, men väl där gick det inte lika bra. Jag fick alla mina papper jag behövde och jag gick på planet. När vi skulle börja åka fick vi stanna eftersom det var någon dator som var sönder. Det tog TVÅ timmar för dem att fixa det, så det blir två timmar extra på planet. Men det gjorde inte så mycket, jag hade ju extra benutrymme och choklad :D

Det var bra att jag inte behövde sitta bredvid någon, då kunde jag sprida ut mig!


Första anblicken av mitt nya hemland, USA.


Smygtog ett kort när vi höll på att landa. Manhattans skyline i fjärran :)


När jag väl var framme fick jag vänta ett tag på flygplatsen, var jag tvungen att vänta på några andra blivande au pairer. När jag väl var framme (efter en ytterligare två timmars resa) på au pair skolan tog jag en snabb dusch, fick lite beskrivning av skolan och sedan stupade jag i säng.  


Kommentarer
Postat av: Alice

Jag tänkte fråga: Hur är det på flygplatserna? Både i NY och mellanlandningen? Är det så att man blir ihopsamlad och så av någon "ledare" eller får man helt enkelt lista ut var man ska själv? Är jättenervös inför detta :S ;)

2011-06-26 @ 10:39:01
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0