Dag 4 - NYC-trip

Dag fyra började med att vi hade presentation av ett projekt vi gjorde i grupper.

Vår finfina presentation ;)
 

Sedan bar det av till mitt älskade NY. Det roliga var att alla i bussen satt med öppna munnar över hur stora husen var. Roligt att titta på ;) Jag var säkert likadant, för jag hade glömt av lite hur stort det verkligen var.


Men i alla fall, vi fick en guidad tur på Manhattan av en gubbe som trodde han var ung. Men han var rolig. Vi fick åka Staten Island-färjan och se Frihetsgudinnan, och så klart skylinen och Brooklyn-bridge.


Sedan bar det av till Rockefeller Center :D Nu fick jag äntligen se Manhattan ovanifrån när Central Park var grönt! Blev många fina bilder.




Sen bar det snabbt av till Times Square och sedan hem igen med bussen.

Det var en härlig dag och jag kan inte vänta på att komma tillbaka. Som tur är kan jag komma tillbaka mycket lättare nu än när jag är i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Johanna

WAAH nice bilder ! :D Jag ska själv åka som aupair till Stamford, en liten bit utanför nyc ! du verkar trivas bra hittills, eller :D?

2011-07-01 @ 14:35:11
URL: http://johannaei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0