Niagarafallen - Fredag

För er som inte har förståt det så har jag gått en kurs om Niagarafallens historia och denna kurs slutade med en weekend vid fallen - i verkligheten alltså ;) Så det är så jag har spenderat min helg! :D Större delen av fredagen spenderades i en buss, med stopp för toalettbesök och matintag.

Vägen upp var inget annat än motorväg, motorväg och lite till motorväg, så det var inte speciellt roligt. Det enda positiva var att vi satt längst fram = mycket plats för fötter och ben ;) Hehe...


När vi äntligen kom fram till hotellet tod jag och Malin oss ner till fallen. Det blev massvis med kort, väntan på "ljusshowen" och lite mat innan vi hoppade i sängen runt 11.30pm :)



Förövrigt var det svinkallt (tycker jag som bor på varmare breddgrader än Karlstadsbon) så det var tur att jag köpte min höstjacka! Hade dött av kyla utan den.. ;)


Fallen var verkligen häftiga! Svårt att förstå vilken kraft de har. Alla andra ljud försvann och man hörde bara fallande vatten! Så fräckt!! :D (Just Malin, fräckt!)



Hemsk bild - men de hade iallafall ljus riktade mot fallen. Var mest turkost, lila och rosa! När vi frysit och väntat tog vi oss till Fridays och delade på en förrätt :)



Kommentarer
Postat av: linda

Åh, jag vill också åka dit!:D

Hur fick ni tag i den kursen????:D

2011-10-03 @ 21:54:19
URL: http://lindainusa.blogg.se/
Postat av: Moster

Häftigt!!!!

2011-10-04 @ 10:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0