Så har man besökt ett sjukhus också...

Lilla S fick igår en allergisk reaktion, troligtvis mot pollen, så jag fick köra henne till akutmotagningen. Ska kanske säga att det hände i skolan, så det var absolut inte mitt fel ;) Som tur var, var jag redan påväg till skolan så kom dit inom 15 minuter. Fick ge henne medicin och sedan åkte vi till ett sjukhus som låg fyra minuter bort. Jag var livrädd hela tiden, men jag försökte hålla mig lugn - trots detta parkerade jag bara utanför akuten och gick in. Vi fick skriva in oss trots att vakten protesterade mot min parkering och tillslut fick vi både en säng till S och så kom en annan vakt och tog min nyckel för att parkera bilen där den fick stå.

Så fort jag gett henne hennes medicin gick svullnaden i ansiktet ner mer och mer så det enda det gjorde på sjukhuset var att hålla koll på henne så att syresättningen var okej och att hon inte fick andningssvårigheter osv. Efter tre timmar fick vi åka hem efter att både Sa och R kommit.

Jag var skiträdd hela tiden, plötsligt tog jag inte bara hand om henne - jag hade ansvaret över henne, vilket jag nu har insett är väldigt stor skilland. Riktigt läskigt!! Och dessutom så är ju allt på engelska, så jag var ju också tvungen att koncentrera mig på att förstå allt. Känner idag i både huvud och kropp att jag riktigt spände mig igår - men som tur var är allt okej med henne nu, så vi hoppas att inte detta händer igen!! Gårdagen gjorde att jag verkligen förstod både hur mamma och pappa har känt sig under min uppväxt och hur mycket lilla S betyder för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0