Melodifestivalen - Deltävling 1

Besvikelsen är lika stor varje gång - men ändå går det inte att låta bli att titta :P Råkade dessutom se vilka som gick till final innan jag tittade på programmet..... Vissa skulle väl undra varför jag gör det - men det är en tradition!! Just precis ;) Så nu kommer iallafall (önskat av Elin) ett inlägg om vad jag tyckte om alla låtar. Precis som förra året! Måste först säga att jag tyckte programledarna var riktigt tråkiga.. Stela och nervösa - får hoppas att det blir bättre iallafall!!!

Bidrag 1: Sean den förste Banan med Sean Banan
Totalt värdelös!!! Men det är konstiga med Melodifestivalen är även de sämta låtarna blir bra.... Handlar inte om något särskilt, men kommer bli barnens favorit - antageligen också de som röstade på honom. ANDRA CHANSEN!

Bidrag 2: På väg med Adelone Dots
En liten mysig låt med söta tjejer. Dock en sådan där låt som man kommer bläddra förbi när man lyssnar på skivan. Tror tillochmed den är för blaha för att spela på radion :P UTE!

Bidrag 3: I Want To Be Chris Isaak (This Is Just the Beginning) med The Moniker
Han som var så bra förra året. Nu var han bara dålig. Fruktansvärt menningslös låt, och själva scenframträdandet + kläder hängde inte ihop med låten överhuvudtaget.... UTE!

Bidrag 4: The Boy Can Dance med Afro-Dite
Helt klart en svängig låt, men det känns som att den kunde gått till final för några år sedan. Vi lever ju ändå år 2012 ;) Vet en som kommer ha dem på sin iPod iallafall - min finaste mamma! ;) UTE!

Bidrag 5: Mystery med Dead by April
Grym låt - utan gapet. Visste redan innan tävlingen att de skulle gå vidare, bara för att deras fans nu får rösta. Hårdrock är ju inte det vanligaste i Melodifestivalen direkt ;) Men den var faktiskt väldigt bra och kommer gå långt i riktiga finalen. FINAL!


Bidrag 6: Salt & Pepper med Marie Serneholt
Hallå - hur kan man överhuvudtaget skriva en sådan låt??? Salt and pepper salt and pepper boom boom boom boom. Typ ;) Hon är ju faktiskt rätt bra, men låten var totalt värdelös. UTE!

Bidrag 7: Jag reser mig igen Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
Inte en bra låt, men han når väl till den äldre publiken antar jag ;) Vet faktiskt inte vad jag ska säga om denna låten mer..... ;) ANDRA CHANSEN!

Bidrag 8: Euphoria med Loreen
Så jäkla bra!!!!! Vet dock inte om det är rätt låt för att vinna finalen, men den kommer gå långt. Svenska folket kan säkert rösta på den, men jag tror inte den kommer tas emot rätt i Europa... Men som sagt - riktigt bra låt som kommer gå på repeat i min iPod iallafall :) FINAL!


Som ni ser är jag inte riktigt imponerad av låtarna. Men det var ju iallafall bra att de två bästa gick till final, för så brukar ju inte fallet vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0