Nyår på Times Square - never again ;)

God fortsättning allihop!! Hoppas ni fick ett nyårsfirande som ni minns länge :) Det kommer jag nämligen att göra - ingen tveckan om saken!!!! Att stå upp i över tolv timmar utan toalett för att se en boll åka ner några meter och skrika "Happy New Year" är det mest dumma jag gjort i hela mitt liv. Men på något sätt det häftigaste jag gjort!! Vi började med att ta tåget in och var framme halv tolv. Åt en pizzaslice, köpte sallad till senare och gick på toaletten. Sen gick vi uppåt. De första tre timmarna stod vi så jäkla bra!! Vi såg iprincip alla tre scener och bollen. Runt halv tre började polisen skrika att vi skulle flytta till en kö för att få våra väskor genomsökta. Gick dit (redan irriterade) och stod i den kön i tjugo minuter, sen kom en polisman och sa att här ska vi inte stå då kommer vi absolut inte komma in. Gick ännu längre upp och stod på ett ställe och trängdes med massor med folk. Det visade sig vara en död ände så vi fick gå ÄNNU högre upp! Vid detta laget var vi på 52:a gatan, cirka 10 gator från själva bollen. Efter mycket trängsel blev vi placerade i en "bur" och kom fram till gata 50. Vår slutdestination och stället vi spenderade sju timmar på!! Vi firade in det svenska nyåret med att skrika gott nytt år så folk antagligen trodde att vi var knäppa. Det var kallt, långtråkigt, mycket människor - men vad roligt vi hade tillsammans!!! Vi var fem svenska tjejer och en tjej från Tyskland :) Så roligt att se hur vi svenskar fortsatte att prata engelska trots att den tyska tjejen ingick i en annan konversation. Man blir helt snurrig i bollen av allt bytande av språk :P
 









När det var 100 minuter kvar började jag och Lisa räkna ner eftersom vi var så trötta på att bara stå där. "99 minutes left. 98 minutes until the ball drop." Osv... ;) Blev mycket roligare fast människor omkring oss nog tröttnade ;) Sen var allt över på en minut och vi trängdes med miljoners människor som också skulle hem :) Så att i tolv timmar stå upp utan toalett och trängas med människor gör jag inte igen :P Men nu kan jag iallafall säga att jag firade på svenskt nyår och amerikanskt nyår på Times Square :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0